JX-8P to legendarny syntezator analogowy. Ma 6 głosów polifonii, świetną implementację MIDI i pamięć patch, a także zewnętrzne gniazdo kart pamięci.
Ketron SD90 to modułowa wersja SD9 rewelacyjnego aranżera i syntezatora włoskiej marki Ketron. Choć producent oficjalnie nic nie mówi o tym, że SD9 jest następcą modelu Audya, to dopisek PRO Live Station na obudowie jednoznacznie sugeruje nowego flagowca.
SQ1 Plus ma wybitne cechy i mnóstwo potencjału. Większość barw jest oszałamiająca.
„Poczucie prawdziwego fortepianu plus funkcje stacji roboczej MIDI” to słowa towarzyszące najnowszemu dodatkowi do rodziny klawiatur Ensoniq – KS-32. Wydaje się, że jest to „syntezator z wyczuciem” skierowany przede wszystkim do osób, które wolą grać na klawiszach niż je programować.
QS8 pojawił się po QS7 i był jeszcze bardziej profesjonalną wersją - był to flagowy model Alesisa! Posiadał pełną 88-klawiszową ważoną klawiaturę z mechanizmem młotkowym w stylu fortepianu
QS7 to niewątpliwie potężny i elastyczny syntezator zdolny do tworzenia bogatych dźwięków - zarówno akustycznych, jak i elektronicznych.
Kiedy Yamaha DX 7 triumfowała sobie w najlepsze, firma Roland włożyła wszelkie starania, aby czas panowania Yamahy był jak najkrótszy. Tak oto w 1987 roku na świat przyszedł Roland D-50. Podobnie jak Yamaha miał z prawej strony naniesione graficzne elementy części syntezy, ale generalnie na tym podobieństwo się kończy.
Korg M1 należy do wielkiej trójki najpopularniejszych instrumentów z okresu lat osiemdziesiątych. Pozostałe instrumenty z wielkiej trójki to Yamaha DX7 oraz Roland D50.
Yamaha DX7 to syntezator produkowany przez japońską firmę Yamaha Corporation w latach 1983-1989. Był to pierwszy udany syntezator cyfrowy i jest jednym z najlepiej sprzedających się syntezatorów w historii - sprzedano ponad 200 000 sztuk.